De eerste weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk Peters - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk Peters - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: dirkpeters

Blijf op de hoogte en volg Dirk

08 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Beste geïnteresseerde,

Het is dan toch echt gebeurt. Na een vliegreis van 8 1/2 uur zijn Tamara en ik veilig aangekomen op Sint Maarten. Die 8 ½ uur vlogen trouwens voorbij (letterlijk en figuurlijk), omdat we in het vliegtuig beschikking hadden over de nieuwste films en we werden goed bediend met 2 maaltijden en een heleboel hapjes. De landing was ook erg spectaculair, je vliegt heel lang en laag over het water en precies wanneer je denkt dat je in het water gaat landen komt er opeens een landingsbaan tevoorschijn.

Na ons appartement gecheckt te hebben gingen we gelijk naar het strand, wat een heel gezoek was voordat we een strandje gevonden hadden. Dit bleek wel een van de lelijkste strandjes van Sint Maarten te zijn, maar dat mocht de pret niet drukken. Na wat gegeten te hebben (op het strand) gingen we gelijk uit. Dit was alleen na een lange dag (6 uur extra door het tijdsverschil) niet zo’n geweldig idee. De rest van het weekend hebben we alleen maar de geel-gouden stranden en parel-blauwe oceaan die Sint Maarten rijk is gezien.

Na het eerste weekend begon de harde realiteit van de 40 urige werkweek. Maandag morgen om 9 uur werd ik aan iedereen geïntroduceerd en kreeg ik te horen dat ze genoeg werk voor me hebben liggen. Mijn eerste opdracht is om de items in het systeem te verversen. Sommige producten hadden nog geen barcode in het systeem en het overgrote gedeelte heeft ook nog geen foto van het product zelf. Dit laatste was vooral belangrijk omdat ik na mijn 1ste opdracht de webstore van Divico moet gaan maken. Hierop moeten natuurlijk ook alle producten met foto op komen staan. Om dit te realiseren heb ik een eigen bureau gekregen waar gelukkig de airco precies boven mijn bureau overuren draait. Als de website af is moet ik de voorraad gaan beheren en als het mogelijk is ook verbeteren. Tussendoor moet ik de logistiek van het bedrijf analyseren en waar mogelijk is ook verbeteren. Oftewel: genoeg te doen!

De eerste werkweek ging heel rap voorbij, ook omdat er bij Divico echt alleen maar aardige en relaxte mensen werken. Trouwens alles is hier heel relax, volgens mij heeft iedereen hier hetzelfde levensmotto: Wat vandaag kan, kan morgen ook nog wel.

Op vrijdag avond moest het weekend natuurlijk gevierd worden. We gingen uit naar Tantra, de ‘’place-to-be’’ op vrijdag avond (foto’s van de avond komen eraan). De zaterdag- en zondag middag hebben we weer op het strand door gebracht en ik heb zo’n gevoel dat dat de komende weekenden niet anders zal zijn.

We hebben nu alweer bijna de 2de werkweek achter de rug en moet het weekend natuurlijk weer gevierd worden. Maar het zal dit weekend alleen geen strand worden, want we krijgen een best heftige tropische strom over ons heen. Dat wordt dus gezellig zonder stroom een potje kaarten in het appartement met mijn huisgenootjes.

Ik ga me nu eerst voorbereiden op de storm door genoeg kaarsen en een zaklamp te kopen.

Jullie horen nog van me

Dirk

P.S. mijn nieuwe contactgegevens op Sint Maarten:
Adres: Muggy’s Drive 6B, Cole Bay
Nummer: 00599 - 5564887

  • 09 September 2011 - 10:23

    Nicky:

    heey dirk!!

    fijn dat je er een reisverslag op hebt staan! en dat we je een beetje kunnen volgen op dat mooie sint maarten!;) wel jammer van die tropische storm, maar wel vet om een keer mee te maken toch..

    iig heel veel plezier daarzo, en succes op het werk!!

    gr nicky

  • 09 September 2011 - 11:42

    Saskia:

    Klinkt alsof je het allemaal super hebt, en ook relax met die mooie stranden natuurlijk!
    Hoop dat het een beetje meevalt met die storm!


  • 10 September 2011 - 15:08

    Ankie:

    Hee Dirk!

    Leuk om jouw reisverslag ook te lezen :) zo te horen hebben jij en tamara een leuke stage daar! Geniet van het mooie weer, de gezelligheid en alle leuke dingen daar! Enjoy :)

    Groetjes!

  • 12 September 2011 - 08:58

    Jorg:

    hey dirk

    Klinkt helemaal goed, vooral de parelblauwe oceaan:P gelukkig ben je al heel wat tropische stormen gewend hier in Vinkel, dus het zal wel meevallen!

    Geniet ervan

  • 14 September 2011 - 10:35

    Tante Patricia:

    Hallo Dirk,

    Saskia is vandaag vertrokken naar Praag. Dus ik dacht zal eens kijken hoe Dirk het maakt. Zo te lezen bevalt het prima, mooie mix van werken en genieten van je vrije tijd. Wij hebben verder niks gehoord dus de storm heb je ook wel overleefd denk ik. Maar wat dat betreft heb je wel het verkeerde seizoen gekozen. Veel succes met je stage en het doorstaan van de stormen die misschien nog gaan komen. Is natuurlijk ook wel weer een belevenis om dat een keer mee te maken.

  • 14 September 2011 - 11:02

    Carla:

    Hee Dirk,
    Super leuk om je zo te kunnen volgen,zo te lezen vermaak je je wel en heb je ook een leuk stage adres, en die storm waait wel weer over.

    Groetjes Carla

  • 14 September 2011 - 14:16

    Ellen:

    ha die dirk
    heb je nog geen tijd gehad om foto's te plaatsen?
    wij zijn namelijk erg benieuwd.
    dirk heel veel groetjes van je moeder en we wachten vol spanning op de foto's

  • 17 September 2011 - 08:40

    Simone:

    Goed om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt daar!
    En ook mooi dat je genoeg werk hebt op je stage.

    Ik ga de rest van je reisverslagen zeker volgen.

    Succes!

    Groetjes Simone

  • 14 Oktober 2011 - 22:51

    Patricia:

    Welke reisverslagen bedoel je Simone ?
    Wordt tijd voor een update Dirk of heeft die storm teveel schade aangericht?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage

Recente Reisverslagen:

20 December 2011

Dominica

30 November 2011

Saba

30 November 2011

maand # 3

01 November 2011

weer een maand verder

26 September 2011

De eerste maand
Dirk

Op Sint Maarten stage lopen bij Group Divico voor 5 maanden

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 9491

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2011 - 20 Januari 2012

Stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: