maand # 3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk Peters - WaarBenJij.nu maand # 3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk Peters - WaarBenJij.nu

maand # 3

Door: dirkpeters

Blijf op de hoogte en volg Dirk

30 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Beste geinteresseerde,

Alweer een maand voorbij! Ik weet niet of er verschil is tussen Nederlandse en Sint Maartense klokken, maar de tijd lijkt hier een stuk sneller weg te tikken. Ook na 3 maanden heb ik me namelijk nog geen moment verveelt. Zoveel verschillende dingen die ik thuis nooit doe blijven zich hier maar opstapelen, wat, denk ik, er voor zorgt dat de tijd hier zo snel gaat.

Bij het schrijven van mijn vorige verslag hoopte is op een mooi verslag van Dominica, die kan ik jammer genoeg nog niet geven, maar het komt eraan. Waarschijnlijk ga ik met Anne, Remco en Tamara van 14 t/m 17 december naar Dominica.
Als goedmakertje heb ik voor jullie een verslag over Saba. Daar hebben we afgelopen zaterdag de nacht doorgebracht, maar daar zal ik jullie in een apart verslag meer over vertellen.

Afgelopen maand is er ook weer een hoop gebeurd, niet alleen in onze vrije tijd, maar ook op stage, waar ik maar mee zal beginnen.
Ik ben nog steeds bezig om ervoor te zorgen dat de salesmensen de orders digitaal kunnen opnemen. Ik ben de laatste tijd veel met de salesmensen mee ’’on the road’’ geweest om het te testen. Ik ben niet alleen naar de grote supermarkten geweest, maar ook de kleine chineese supermarkten, waarvan ik niet kan begrijpen hoe die het volhouden. Zo’n kleine winkel die tot het plafond toe volstaat met vanalles en nog wat en waarvan de helft al over de datum is. Onderhandelen met die chinesen gaat ook niet, ook al heb je een product van betere kwaliteit en dat ook nog eens goedkoper is, kopen doen ze niet. Ook een handtekening zetten is iets wat ze niet doen. Liever geen order, wat voor hun lege schappen betekent, dan een handtekening onder een order zetten. Waarom? Goeie vraag, maar meer winst maken willen ze schijnbaar niet.
Verder zijn er wat technische problemen aan de apparaten, waar ik totaal geen verstand van heb. Sunny (de baas) heeft er daarom voor gekozen om de maker ervan hierheen te laten komen vanuit Miami op kosten van Divico om ervoor te zorgen dat de apparaten voor 100% werken.

Na stage sport ik de laatste weken elke avond: 3x in de week fitness, 1x tennissen en 1x voetballen. Dit laatste doen we op een asvalt veldje tegen de manager van Divico. Die had ons 2 weken geleden uitgenodigd om tegen zijn team te spelen. Het was jammer genoeg wel te merken dat ik al een hele tijd niet intensief gesport had. Ik heb de conditie van een schildpad en na een halfuurtje had ik blaren ten grote van Texas. Toch spelen we sindsdien elke dinsdag avond tegen mijn manager.
Na het fitnissen gaan we af en toe naar het casino om onze poker en blackjack ervaring uit te breiden. Of als we zin hebben in een relax avondje kiezen we voor resort crashen, wat nog steeds erg goed bevalt.

Ook in de afgelopen maand was Teun (mijn kamergenoot) jarig op 11/11/11. Op deze euforische dag zijn we met z’n allen met een zeilboot meegegaan voor een dag vol vertier. Het was alleen geen goed idee van mij om de vorige avond te gaan stappen en redelijk wat drankjes naar binnen te werken. Mijn buik was niet echt blij met het heen en weer geschommel van de boot. Tijdens onze pitstop bij een prive strand om te lunchen kreeg ik het geweldige idee om even te gaan zonnen op het strand, een uur later werd ik wakker en was ik topfit. Na een goeie lunch verliep, door het schoonheids slaapje, de terugreis voorspoedig.

Het weekend bestaat nog steeds uit uitgaan, strandhangen, snorkelen, weer uitgaan, uitslapen, voetbal kijken en als afsluiter een potje poelen. Vorig weekend moesten we echter het strandhangen inruilen voor resort crashen omdat de zon niet scheen. Ja dat kan hier ook!

Dit was het weer voor deze maand, ook al weet ik zeker dat ik een hoop vergeten ben te vertellen.
Jullie horen snel weer van me

• 01 December 2011 - 11:25

Ellen:

Hoi Dirk
    Wat was ik blij om weer wat van je te horen! en niet 1 verslag maar 2 tegelijk!
    Wat leuk dat je ook mee gaat on the road
    zo zie je nog meer van het eiland.
    Dirk nog heeeel veel plezier en tot over
    50 dagen.