De eerste maand - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk Peters - WaarBenJij.nu De eerste maand - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk Peters - WaarBenJij.nu

De eerste maand

Door: dirkpeters

Blijf op de hoogte en volg Dirk

26 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Beste geïnteresseerde,

Ik zal beginnen waar ik de vorige keer mee ben geeïndigd, namelijk de zeer heftige tropische storm genaamd Maria. We hadden ons goed voorbereid door blikken eten, kaarsen en water in te slaan. We hoorden zelfs dat sommige mensen hun ramen hadden dichtgespijkert, waardoor we ons helemaal ingesteld hadden op een weekend bibberen van angst en een potje kaarten in het donker. Zaterdag avond was het moment van de waarheid: het begon the regenen, het begon harder te regenen....en het stopte met regenen. Thats it, Maria was enkel een regenbui.

De dag erna had Maria nog wat wolken achtergelaten voor ons waardoor het niet echt strandweer was. Ik weet niet van wie het idee kwam, maar iemand kreeg een heel goed idee, wat is uitgegroeid tot mijn nieuwe hobby. Hij/Zij had het idee om gebruik te gaan maken van de jaccuzi en zwembad van een resort. Natuurlijk hadden we geen zin om hiervoor een hoop flappen neer te leggen. We moesten dus iets bedenken om gratis het resort binnen te komen. Toen we aankwamen bij het resort was iedereen gespannen of onze list wel ging lukken. We liepen naar de receptie, zeiden vriendelijk goedenmiddag tegen de receptioniste en liepen linea recta door naar de jaccuzi en hebben daar de hele middag doorgebracht, zonder dat ook maar iemand ons heeft gecontroleerd of we wel gasten van het resort waren. Dit ‘’resort crashen’’ hebben we de afgelopen weken vaak herhaald en dat zullen we ook nog vaak doen.

Maandag moest er natuurlijk gewoon weer gewerkt worden. De opdracht om alle barcodes in te voeren is inmiddels afgerond. Ik ben nu bezig met de web store en met een nieuwe opdracht. Ik moet een systeem gaan ontwikkelen voor het inkopen van de producten. Het software programma moet advies gaan geven wat en wanneer er ingekocht moet worden, de variabelen daarvoor moet ik gaan bedenken en invoeren op basis van gemiddelde verkopen.

Diezelfde maandag zijn we voor de eerste keer gaan sporten. We hebben een abonnement genomen bij een fitness centrum waar we 3 keer per week te vinden zijn. Echter vonden we dit niet genoeg om in vorm te blijven waardoor we elke woensdag salsales hebben. Ik weet dat het moeilijk te geloven is dat ik onder salsales zit, maar dat komt omdat ik onder grote druk werd gezet door de vrouwelijke nederlandse stagaires hier, die graag salsales wilden en daarvoor een mannelijke danspartner nodig hadden. Maar wonder boven wonder vond ik het nog leuk ook en bleken mijn heupen soepeler te zijn dan ik zelf dacht.

Na 3 avonden fitness en een salsales vonden we in het weekend dat we nog steeds niet genoeg lichaamsbeweging hebben gehad. We zijn naar een resort gereden op de hoogste berg van het eiland (die overigens lastiger te crashen is) en hebben ons ingeschreven voor een avontuurtje extreme zip lining. We reden naar het hoogste punt van het eiland en zijn via 20 kabels zigzaggend de berg afgegleden. Je begint met een kabeltje van 10 meter die 2 meter boven de grond hangt, maar je eindigt met een 80 meter lange kabel die 40 meter boven de bomen hangt. Het woord extreme in extreme ziplining heeft dus wel degelijk betekenis.
Om ons lichaam helemaal weer in vorm te brengen hebben we ons voor die zondag ingeschreven voor een voetbaltoernooi. Zondag morgen om half 8 ging de wekker voor een hele dag voetballen. Wat echter niemand ooit voor mogelijk had gehouden gebeurde die dag. Om 10 uur werd het toernooi afgelast vanwege de regen! Het regende zo hard dat de velden binnen een uur helemaal blank stonden. Je denkt op de tropische caribbean te zitten waar de zon altijd schijnt, maar die illusie wordt hard de grond ingeboord door natte Nederlandse taferelen.

Afgelopen weekend waren de Nederlandse taferelen niet meer van toepassing, waardoor mijn idee over de tropische caribbean weer bevestigd werd. Het was met ruim 30 graden en volop zon ideal weer om een goudgeel strand te bezoeken om uit te kunnen kateren. We hadden vrijdag namelijk een jarige wat natuurlijk gevierd moest worden. Zondag heb ik er weer een nieuwe hoddy bijgekregen: duiken. We zijn met een groepje van 4 op duikles gegaan om ons duikbrevet te halen. Op de duikschool hebben ze de instelling dat je het duiken het beste leert door het gewoon te doen. We werden naar een uitleg van maar liefst 15 minuten meteen in de oceaan gedropt..Op het begin was het vooral wennen, maar naarmate je je abemhaling onder controle hebt is het echt geweldig om zo lang en zo diep onder water te zijn.

Al met al kan ik wel concluderen dat we het de afgelopen maand erg druk hebben gehad. Ik denk ook wel dat je kunt zeggen dat ik hier goed gesettelt ben en nog geen moment spijt heb gehad om hier stage te gaan lopen. We doen hier zoveel dingen die ik nog nooit heb gedaan, maar zo leuk zijn om te doen dat ik me nog geen moment heb verveeld.

Jullie horen nog van me,

Dirk

  • 26 September 2011 - 20:01

    Anne Nynke:

    wat schrijf je leuk Dirk:)

  • 28 September 2011 - 12:39

    Fam. Van Schaijk:

    Hoi Dirk,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Maak er een hele gezellige dag van;
    maar dat zal wel lukken daar, zo te lezen in je verslagen.

    Geniet ervan!


  • 01 Oktober 2011 - 11:05

    Familie Leeyen:

    ha dirk!

    Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Hoe is het daar? zo te lezen vermaak je je goed.
    hopelijk viel de storm een beetje mee. leuke collega's?
    mis je de biggetjes en ons hemelse ijs al een beetje? haha.
    wij jou wel hoor. heel veel succes daar, we zijn benieuwd naar je volgende verhaal.

    Groetjes Eddy Sjannie, Rens stijn guus pleun. (en Anke)

  • 05 Oktober 2011 - 07:26

    Nick Van Bergen:

    Hee Dirk!

    Klinkt echt super top daar! Ook heel fijn dat je het naar je zin hebt en jezelf daar goed thuis voelt!

    Enjoy life, crash resorts en doe de Salsa!

    Met andere woorden; veel plezier daar nog!


  • 11 Oktober 2011 - 21:22

    Jolanda Van Den Berg:

    Nou die Dirk. Je vermaakt jezelf daar echt geweldig goed zo te lezen.
    Om jaloers op te worden (niet op je 40 urige werkweek) goudgele stranden, fitness, duiken, jacussi, salsadansen. Super hoor dat je het zo goed naar je zin hebt. Vooral blijven genieten in je vrije tijd.
    Veel plezier daar en ik zal je blijven volgen.
    Groetjes Jolanda, Ferdy, Roel, Eva en Anne.

  • 19 Oktober 2011 - 17:06

    Wilma:

    erg leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt,je zult sraks weer moeten wennen hier als je terug bent.Maar gelukkig duurt dat nog even. Nog veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage

Recente Reisverslagen:

20 December 2011

Dominica

30 November 2011

Saba

30 November 2011

maand # 3

01 November 2011

weer een maand verder

26 September 2011

De eerste maand
Dirk

Op Sint Maarten stage lopen bij Group Divico voor 5 maanden

Actief sinds 04 Aug. 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 9481

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2011 - 20 Januari 2012

Stage

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: