weer een maand verder - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk Peters - WaarBenJij.nu weer een maand verder - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk Peters - WaarBenJij.nu

weer een maand verder

Door: dirkpeters

Blijf op de hoogte en volg Dirk

01 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Beste geinteresseerde,

Ik zit inmiddels al 2 maanden op de tropische caribbean en de gevolgen ervan zijn al duidelijk te zien: Mijn Engels is al een stuk verbeterd; zo bruin als ik nu ben, ben ik nog nooit geweest; elke morgen wordt ik wakker met 5 nieuwe muggenbulten; het woord plannen is uit mijn woordenboek verdwenen en ik heb er een hoop nieuwe vrienden bij gekregen.

De afgelopen maand is er natuurlijk ook weer veel gebeurt en ik zal gebinnen waarmee ik de afgelopen maand veel mee bezig ben geweest, namelijk het duiken. Na onze eerste duik waarbij we bijna zonder instructies het water ingedropt werden, was de 2e duik in het zwembad. 4 uur lang hebben we skills geleerd die ons moesten voorbereiden voor het geval er iets mis gaat onder water. Bijvoorbeeld wat te doen als je je duikbril verliest, of je luchttoevoer het niet meer doet, of je lucht helemaal op is. Maar ook je ademhaling verbeteren zodat je het langer kunt uithouden met een volle tank. De volgende 2 duiken moesten we de skills die we hadden geleerd in het zwembad toepassen in de oceaan. Sommige dingen gingen meteen goed, andere duurden wat langer, maar uiteindelijk hebben we alle skills onder te knie gekregen. De laatste les was een normale duik waarbij we verder niets hoefden te doen. We zijn naar een wrak onder water gezwommen om daar een heleboel tropische vissen te zien. Ook heb ik voor het eerst een rog onder water gezien.
We sloten af met een theorie toets: 50 vragen over de theorie die je uit een boek van 200 pagina’s uit je hoofd moest kennen. Klinkt lastig maar dat was het niet. We legden de toets af op een dinsdag avond in La Bamba (een strandtentje waar we elke dinsdag een drankje doen). Ik had met 4 fouten de toets glansrijk gehaald en dus ben ik nu de trotse eigenaar van mijn PADI en mag nu overal in de wereld duiken.

Op mijn stage bij Divico gaat het steeds beter en wordt het ook steeds leuker. Volgens mijn baas ben ik met het belangrijkste project van Divico bezig. Namelijk het automatiseren van Divico. De salesmensen die dagelijks naar de supermarkten gaan om orders op te nemen doen dit nu nog op papier en moeten aan het eind van de dag alle orders in het systeem invoeren. Ik moet met een portable scanner ervoor zorgen dat ze de orders terplekke digitaal kunnen opnemen en meteen in het systeem kunnen invoeren.
Ook ben ik nog steeds bezig met de website van Divico omvoor te zorgen dat klanten via de website kunnen bestellen. Hiervoor hebben we nu webdesigners voor ingehuurd om de website er professioneel uit te laten zien, maar het invoeren van alle data moet ik nog steeds zelf doen.
Verder ben ik klaar met mijn systeem voor een efficientere inkoop. Elke keer als ik samen met een stage begeleidster een nieuwe inkoop order ga doen print in een rapport met daarop hoeveel er van elk product moet worden ingekocht. Op dit systeem baseert Divico nu haar inkopen, en vooralsnog gaat dat goed. Ik heb alleen nog weinig resultaat daarin gezien, omdat het 1 maand duurt voordat de order binnen in.
Als laatste ben ik bezig met smartalerts. Een programma dat gelinkt is aan Counterpoint, waarbij ik berichten krijg over de status van de producten. Als een bepaald product bijvoorbeeld laag in voorraad is, krijg ik daar bericht van, als een herinnering om een nieuwe order te plaatsen voor dat product.

Ook het uitgaan gaat hier super. Afgelopen week was de opening van Bliss (een openlucht discotheek waar iedereen over praat als de tent van Sint Maarten). Wij waren daar natuurlijk ook bij en de verhalen waren niet overdreven, met een zwembad, genoeg licht en geluid, mooie danseressen en goede dj’s zoals outkast was het een mooie opening. Zelfs toen het begon te regenen feesten iedereen nog gewoon door. Het enige nadeel was dat de wekker de volgende ochtend weer gewoon afging.
Afgelopen weekend was het hier helloween, wat ze hier uitbundig vieren. De tent waar we heen gingen was helemaal versierd met allemaal helloween poppen en er was zelfs een heel spookhuis gemaakt waar je doorheen kon lopen. Ook moest iedereen verkleed komen en kreeg degene met het beste kostuum een geldprijs. Wederom een mooie avond!

Waar we ook vaak te vinden zijn is het casino. Je hebt hier in het grootste casino van het eiland elke dag een groot pokertoernooi waar ongeveer 100 mensen aan mee doen. De hoofdprijs: rond de 1000 dollar en het is helemaal gratis om mee te doen. Jammer dat mijn pokerskills me tot nu toe nog in de steek hebben gelaten, maar wel leuk om mee te doen. Ook heb ik mijn ervaring in blackjack de laatste tijd erg vergroot, waardoor ik nu vaker win als verlies. Wat de avonden in het casino helemaal compleet maken zijn de gratis drankjes. Alles wat je besteld in het casino is namelijk gratis.

Voor de komende tijd zijn we van plan om de omliggende eilanden te gaan bezoeken. We zijn begonnen met een boottocht van 5 min naar een onbewoond eilandje genaamd Pinel ten noord-oosten van Sint Maarten. Verder staan Saba (om te duiken), Anguilla en als absolute hooftepunt Dominica op het programma.

Volgens mij heb ik jullie nu wel voldoende bijgepraat over de afgelopen maand. Jullie horen snel weer van me met hopelijk een mooi verhaal over Dominica

Dirk

• 02 November 2011 - 10:04

Oma Buijs:

hoi dirk

leuk je verslagen te lezen

wens je nog een fijne tijd op

st maarten groetjes oma

• 03 November 2011 - 12:04

Tante Patricia :

Hallo Dirk,

Proficiat met je duikdiploma. Buiten het jezelf goed vermaken (leuke bijkomstigheid van je verblijf) ben je zo te lezen ook goed bezig op je stage adres. De 2 maanden zijn omgevlogen denk ik. Wij zijn afgelopen weekend naar Praag geweest. Met behulp van onze prima gids hebben we alle leuke plekjes gezien en het was natuurlijk heel leuk om saskia weer in onze armen te kunnen sluiten. Nu weer werk aan de winkel, dozen inpakken wat eind december gaan we verhuizen.

• 10 November 2011 - 20:30

Patricia:

En Dirk hoe is het nu daar op Sint Maarten met al die beroemdheden die op bezoek komen. Eerst de koningin en nu Jan Smits weer.